صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۴ جمعه ۲۰ ارديبهشت
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره پژوهشکده
معرفی
اساسنامه
اهداف و چشم انداز
برنامه راهبردی و عملیاتی
رئیس پژوهشکده
نمودار سازمانی
امور پژوهشی و آموزشی
آئین نامه های و فرم های پژوهشی
فرایندهای پژوهشی
طرح های تحقیقاتی
طرح های موظف
طرح های ارتباط با صنعت
آثار و تالیفات اساتید
هسته های پژوهشی
همایش ها و سمینارها
کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی
وبینارها
گروه های پژوهشی
اعضا
امکانات
راه های ارتباطی
گزارش وبینار "نقش آواتار در تجربه بازیکنان بازیهای ویدیوئی"
ارسال شده در تاریخ
1399/09/17
ساعت
10:21
سمینار دانشجوی دکتری دانشکده هنر خانم رفیع زاده در قالب وبیناربا عنوان" نقش اواتار در تجربه بازیکنان بازیهای ویدیوئی" با همکاری پژوهشکده هنرهای سنتی و مدرن به مناسبت هفته پژوهش روز یکشنبه 16 آذر 1399 ساعت 11:15 الی 12 برگزار گردید. خلاصه ای از موضوع ارائه: در عصر حاضر، فناوریهای نوین ارتباطی، علاوه بر گسترش عملکردهای بدنی انسان معاصر در پی توسعه تواناییهای ذهنی کاربران خود هستند. امروزه بازیکنان بازیهای ویدئویی درحالیکه در اتاق نشیمن خود حضور دارند، ماشین پیشرفتهای را در مناظر برفی هدایت میکنند یا در قالب یک مهاجم به سیر و اکتشاف در جهان بازی میپردازند. بازیکنان این بازیها برای حضور در جهان بازی از یک بدن مجازی استفاده میکنند که آواتار نامیده میشود. برای آواتارها دو جنبه مختلف مطرح میشود؛ اولین جنبه یک آواتار، تصویر ظاهری آن است که بر صفحهنمایش بهصورت کامل یا جزئی نمایش داده میشود و جنبه دیگر دوربین تعقیب گر است که در اتصال با نمود تجسمی آواتار قرار دارد. دربازیهای ویدئویی آنچه دوربین نمایش میدهد میتواند با آنچه نمود ظاهری آواتار میبیند متفاوت باشد. بنابراین در اینجا سهنقطه متفاوت شامل دیدگاه واقعی، دیدگاه ایده آل و دیدگاه آواتار وجود دارد. دربازیهای اولشخص بدن بازیکن به این منظور که بتواند به فضای درون صفحهنمایش وارد شود و با آن تعامل و کنش داشته باشند، تن یافتگی دوباره مییابد. در شرایط جدید ایجادشده، تصویر بدنی و آگاهی بازیکن از اینکه درکجا واقعشده است، تغییر مییابد. بازیکن این بازیها بهواسطه آواتار خود، جهان بازی را کشف و تسخیر میکند و یک حضور امتدادیافته و نوعی دورحضوری را تجربه میکند. در اینجا به این دلیل که دیدگاه بازیکن با آنچه دوربین و آواتار میبینند یکی میشود بازیکن بهطور همزمان بدن بازی و بدن آواتار را هدایت میکند. علاوه بر این با روی هم قرار گرفتن دیدگاه واقعی و دیدگاه ایده آل حس توهم بصری از عمق بهدرستی القا میشود.
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
211
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
کد امنیت
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.